Уявіть собі автомобіль. Він складається з великої кількості різноманітних елементів (колес, дверей, сидінь), але основа залишається незмінною — це двигун. Без нього машина не має сенсу, вона не може виконувати свої функції. Двигун — ядро автомобіля.
Так само психологія вважає, що ядро нашого існування — це мозок, основною функцією якого є сприйняття. Він відповідає за нашу поведінку, наші дії, наш характер.
Розглянемо її більш детально.
Вся форма освіти потребує змін! І ми це розуміємо.
Але одного розуміння замало, потрібні дії. Наприклад, наші аудиторії обладнані не тільки стандартними столами та стільцями, а також проекторами, колонками, і навіть (!) 3D-ручками. Крім того, ми створили спеціалізоване тестування, яке є обов'язковим для наших учнів і дає змогу зрозуміти та проаналізувати їх психотип.
Для спрощення розуміння його роботи була розроблена класифікація по психотипу людини.
Першим, та найбільш поширеним типом людей є візуали.
Це 80-85% населення всієї планети. Це люди, які сприймають інформацію переважно через зір. Вони навіть в словах використовують візуальні образи:
Вони думають зображеннями, сприймають інформацію зображеннями і передають її здебільшого зображеннями. Кажуть, візуали швидкі і різкі, вважають за краще тримати досить велику дистанцію зі співрозмовником, щоб мати можливість краще його розглянути.
Ще одна відмінна риса - велика увага до свого зовнішнього вигляду, вони завжди виглядають акуратно і стильно. Відповідно, і співрозмовника будуть сприймати краще, якщо на нього також приємно дивитися. У донесенні інформації для них важливі цікаві барвисті зображення та гарні образи.
Наступним типом вважають аудіалів.
Це 10-12% людей у всьому світі, які сприймають інформацію переважно через слух. Аудіалам подобається слухати, вони люблять музику і часто вважають за краще аудіокниги. Їх висловлювання сконцентровані на слуховій складовій:
Аудіали віддають перевагу помірній жестикуляції на рівні грудей і середній дистанції з співрозмовником. У них багатий словниковий запас, вони люблять поговорити і здатні добре переконувати і вмовляти.
Третій, більш рідкісний тип — кінестетики.
За різними даними, їх від 3% до 5-8%. У таких людей розвинені смак, дотик, біль, теплові та вібраційні відчуття. Кінестетиків можна розпізнати по переважанню в лексиці слів, що передають почуття.
Їх мова повільна, вони тримають коротку дистанцію під час розмови, можуть часто доторкатися до обличчя, брати співрозмовника за руку або класти руку на плече. З кінестетиками ви можете поводити себе досить вільно, для них не важливі ні гарна поза, ні офіційний одяг. Таким людям складно всидіти на одному місці, вони постійно щось роблять, їх девіз «Рух - це життя».
І останній, але не менш важливий тип — дігітали.
Їх в середньому 1-2%. Це дуже рідкісний тип людей. Дігітал — це людина, яка сприймає значення. Цифрові значення, пропорції, знаки, символи. Він дуже логічний і в той же час інтуїтивний в прийнятті рішень і в сприйнятті інформації.
І тут виникає парадокс, бо світова тенденція не збігається з реаліями нашого життя.
Наприклад, в Україні на даний момент спостерігається така ситуація по психотипу: Візуали — 37%; Аудіали — 7%;Кінестетики — 31%; Дігітали — 25%.
А тепер розглянемо структуру Великобританії або США: Візуали — 40%; Аудіали — 30%; Кінестетики — 25%; Дігітали — 5%.
Якщо в теорії кількість кінестетиків та дігіталів достатньо невелика, то на практиці в Україні переважає візуало-кінестетична культура. В той же час більшість стародавніх культур були переважно кінестетичними. Це можна побачити по різноманітних древньоіндійських та єгипетських малюнках.
Кожного, хто має відношення до освіти в нашій країні повинно турбувати питання її якості. І ми не виключення.
За 5 місяців досліджень на основі понад 1000 людей нам вдалося отримати певний результат. Як виявилося, переважна частина молодого покоління — це візуали (50%). На другому місці встановилися цілих два типи — дігітали та кінестетики (по 20%). І найменшу кількість склали аудіали — всього 10%. І це досить сумна картина для реалій України.
Наша форма освіти розрахована на аудіалів, при тому, що це найменша частина всіх учнів. А що робити іншим? Ми вважаємо, що кожна дитина талановита. Але як можна розкрити свій потеніал, коли ти не можешь не тільки легко сприймати інформацію, але й реалізувати свої здібності?
В більшості шкіл інформація подається в усному вигляді, засоби візуального сприйняття (телевізори, проектори) відсутні, а про розвиток інших каналів сприйняття мова взагалі не йде.
Але навіть нашого підходу в створенні сприятливих умов для навчання замало, адже основою нашого щасливого існування є спілкування, і в першу чергу — це спілкування в родині. Розуміння психотипу своєї дитини допоможе набагато простіше знайти спільну мову, донести певну інформацію та взагалі "бути на одній хвилі". Зрозуміти, до якого типу відноситься дитина можна по певним рисам.
Наостанок, ось кілька наших порад:
Прослідкуйте, яка в неї поведінка під час спілкування (яка дистанція зі співрозмовником, чи використовуються жести).
Зверніть увагу на те, які хобі у Вашої дитини (музика, спорт, мистецтво або наука).
Спостерігайте, яким видам відпочинку дитина надає перевагу (перегляд телевізору, читання, прослуховування музики, спортивні активності).
Підмічайте, які фразові ідентифікатори вона використовує ("Я відчуваю це...", "Ти бачиш...", "Звучить цікаво...", "Я не бачу в цьому логіки").
Такі ключові особливості допоможуть Вам зрозуміти психотип Вашої дитини, та знайти підхід в спілкуванні, тим самим створивши комфортне середовище для її розвитку в усіх аспектах життя.
Якщо у Вас залишилися запитання, звертайтеся до нас, і ми обов'язково Вас проконсультуємо!
Тому ми вирішили провести власне дослідження серед молоді і дізнатися, яка справжня ситуація в Україні.